lördag, februari 17, 2007

Veckan som gått

Ännu en vecka har sprungit iväg... Har fortfarande haft mycket på jobbet, men nu känns det lite bättre. Fast jag kommer att ha att göra i vår... helt klart! Ingen dötid precis....

I onsdags satt jag hemma och jobbade som vanligt på onsdagar. Mitt på dan gick jag in en sväng på nätet och fick en chock.. Johanna Sällström har dött!
Jag har nog sett de flesta filmer hon medverkat i och jag tyckte verkligen om henne! Hon var lika gammal som mig, och har en dotter som är ett år yngre än Mathilda. Jag antar att det var det som gjorde att jag blev så fruktansvärt berörd. Jag kände mig så sorgsen hela eftermiddagen sen... Jag hoppas att hon mår bättre där på andra sidan!

Precis när jag skulle åka och hämta i onsdags så ringde de från dagis och talade om att Mathilda var hängig. Jag var ju ändå på väg att hämta för att vi skulle ju åka på dansen. När jag kom till dagis så var Mathilda kvar inne och kom till mig med hängande huvud.. Hon verkade inte vara sjuk, utan det var nog något annat som spelade in. Hon ville troligtvis hellre åka direkt hem än att åka på dansen så vi bestämde oss för att skippa dansen och då sken hon upp igen. Hon brukar ju tycka det är superkul med dansen, men nu tror jag att det var en annan sak som drog oxå.. Hon visste att det troligtvis låg ett nytt spel i brevlådan och väntade. Morgonen efter fick jag fram att det var vid mellis som hon hade blivit "hängig". Hon fick hårdmacka fastän hon inte ville ha det...

Känns inget bra om hon luras och säger att hon är sjuk, men det har väl alla gjort nån gång... I bland orkar man helt enkelt inte, och vill bara åka hem i stället och visst är väl det okej :)

I går hade vi besök av Familjen Svalefors från Enköping. Jättetrevligt! Det var länge sen vi träffades nu... Hade en trevlig eftermiddag och kväll och barnen lekte hur bra som helst tillsammans trots att vi inte träffats på så länge. Skoj!

I dag hade vi tänkt åka på ridning, men Mathilda blev inbjuden på fest hos Anton och föredrog det. Det var Mathilda och Anton och en kille till från dagis.. Dom hade haft det jätteskoj och Mathilda ville inte alls åka hem efter fyra timmar... Hon ville leka mera...

Nu vaknade Melker med en elak hosta... Hmm, hoppas det inte blir värre!

Inga kommentarer: