tisdag, januari 02, 2007

Dagen idag

blev en ganska bra och mysig dag!

Vi sov till strax efter åtta och morgonen var lugn och skön utan alltför mycket bråkande. När vi var färdigpåklädda och färdigätna så fixade vi iordning lite picknick och gav oss ut i skogen. Mathilda var lite småtjurig till en början och ville inte, men när vi väl kom ut i skogen så tyckte hon det var superkul. Vi gick till den plats där dom brukar vara med dagis och det tyckte hon var skoj! När vi hade som roligast så blev Mathilda kissnödig och det blev bråttom hem igen. Att kissa ute i skogen vägrade hon...

I eftermiddags tog vi en tur till Eurostop. Handlade lite på Maxi och lekte sen i lekparken där.

Nu ikväll har vi haft besök av mamma och pappa. Trevligt även om vi inte hann prata särskilt mycket... Mamma fick sitta med Mathilda inne vid datorn mestadels av tiden dom var här, pappa gick runt och småfixade lite - med Melker i hasorna...

I morgon är det min tur att jobba. Jag funderar på att meddela min chef att jag faktiskt inte har tid att jobba... Jag har så mycket jag vill gå och småpula med här hemma i stället... Det känns ju viktigare :) Fast jag antar att man inte kan få nån lön då?!

Inga kommentarer: