söndag, december 10, 2006

Rapport...

Jag har varit/är sjuk. Blä! Har haft feber och hostar som sjutton och är irriterad i halsen. Inget kul alls!

I fredags kände jag mig så hängig så jag var hemma. Sen på eftermiddagen/kvällen blev vi omhändertagna av mamma & pappa. TACK!!!!! Dom hämtade barnen, underhöll barnen, fixade upp fläkten, några lister, lagade mat och fixade upp köket efteråt. Så himla lyxigt kändes det!

I lördags morse kände jag mig rätt okej, så sen på eftermiddagen stack jag i väg till Maxi med Mathilda. Det var nog dumt.. Efter en halvtimme var jag helt slutkörd! Framåt kvällen mådde jag bättre och kände mig pigg igen. Däremot i morse så jag var slut igen.. Låg och sov i soffan en stund på förmiddagen. På eftermiddagen kände jag att jag ville ta med Mathilda ut, så vi åkte en jättesnabbis till Steninge Slotts Julmarknad. Det var väl ingen höjdare precis... Samma saker som vanligt och mycket folk. Jobbigt! Vi åkte därifrån rätt snabbt och åkte då en sväng till mamma & pappa.

Nu ikväll känns det sådär igen... Men jag åker nog till jobbet en sväng ändå i morgon. Känns det för jobbigt så åker jag hem igen!

I torsdags fick vi våra nya möbler! Tyvärr så var soffan trasig, så nu kommer vi få en ny nästa vecka. Den vi fick funkar så länge, och den är superskön :)
I torsdags var jag även på nåt så spännande som olivolje och balsamvinäger-provning. Jättehäftigt! Att det kan vara en sån upplevelse att smaka god olja...

I torsdags kväll var det dags för Mathildas tredje dansuppvisning! Hon var superduktig! Fröken behövde inte ens vara med på scenen den här gången... Det är så kul att se hur mycket framåt det gått sen första gången!


Mathilda innan dansen


Rosor efteråt är ett måste enligt lilla fröken Åström


Melker myser i fåtöljen och kollar på Molly Mus


Jag vill oxå vara med.... (sa Mathilda)


Puss på dej brorsan

Inga kommentarer: