torsdag, november 16, 2006

Less...

Jag är less! Jag hoppas att det bara är en tillfällig svacka, men just nu känns allt rätt värdelöst!

Eller ska livet vara så här?
Det är tjafs på morgonen med trötta barn som inte vill samarbeta. Man är alltid sen till dagis, verkar inte hjälpa hur tidigt man än går upp - man blir ändå alltid sen!

Sen har man dåligt samvete för att man kommer sent till jobbet, dåligt samvete för att man inte jobbar så många timmar man borde.

Stressa till dagis, hämta trötta och gnälliga barn. Hem och försöka laga nån någotsånär nyttig middag samtidigt som barnen gnäller..

I bästa fall får vi en mysig lekstund efter middagen och sen börjar nattningsstrulet...

I dag gick jag ut från Mathilda 21:15 och sjönk då ihop framför datorn en snabbis. 21:30 vaknar Melker och somnar inte om förrän 22:30. Så min egentid denna kväll började alltså 22:30... Suck!

Jag vill inte ha det så här? Men vad gör man?
I vanliga fall hjälps vi iofs åt lite mera, men nu är Micke sjuk...

Det som är så jäkla tråkigt är att jag borde ta hand om mig själv mera - men när ska jag hinna det??? Jag tycker inte ens jag hinner med barnen....

Äsch, vilket jäkla svammel det blev!

Hur som helst så skulle jag vilja ha en vecka ledigt nu och komma i fatt här hemma - och sen sköta om mig själv så att jag kan vara den där braiga mamman som jag vill vara och den där kärleksfulla frun som jag oxå skulle vilja vara. Det är dåligt på den fronten nu...

Gonatt!

Inga kommentarer: