söndag, november 26, 2006

Helgen

Klockan är närmare halv tio på söndagskvällen och helgen lider mot sitt slut... Som vanligt har det gått alldeles för fort!

I går var pappa hos oss och fixade med dörrfoder och lister. Mamma kom ner en stund och åt lunch med oss. På eftermiddagen åkte jag och Mathilda till Barnens Hus i Bredden. Melker fick stanna hemma då han är lite väl snorig. Barnens Hus är nyöppnat så det var lite jippon där. Barbie var där och sen så hade dom en clown som man fick figurballonger av och så kunde man bli ansiktsmålad. Det blev drygt en timmes tidsfördriv för oss där... Efter besöket på Barnens hus så åkte vi till Maxi och handlade mat. Åkte sen hem och gjorde pizza.

I morse fick jag sovmorgon - så skönt! Båda barnen har dessutom sovit hela natten så det var extra lyxigt att få sovmorgon då...

Efter frukosten så lekte jag med barnen i Mathildas rum medan Micke städade av nedervåningen. Skönt att få det gjort! Första ordentliga städningen sen vi flyttade in....
Strax efter tolv gjorde vi oss klara för att åka hem till Nicklas och Sandra. Vi skulle fira Nicklas som nyss fyllt år. Där bjöds vi på en försmak av julen - minijulbord! Smarrigt!

Melker hade inte hunnit sova när vi åkte till dem, och efter ett tag hos N&S så var han väldigt trött. Så vi fick lov att bege oss hemåt för att Melker skulle hinna med att få en försenad middagslur. Släppte av Melker och Micke hemma, så åkte jag och Mathilda iväg och handlade. Vi hade bestämt oss för att baka lussebullar, så vi behövde köpa det som saknades. Missade ju saffran vid gårdagens handling...

När vi kom hem så satte vi igång med bakandet. Det gick jättebra! Brukar ha så dåligt tålamod när jag bakar med Mathilda - men i dag gick det riktigt bra!

Medans vi bakade kom mamma & pappa hit för att fixa det sista med Melkers rum. Dom åt även med oss, och sen fikade vi. Pappa är nu klar med alla lister i Melkers rum och vi är som jag skrivit innan - så otroligt tacksamma för allt jobb dom lagt ned hos oss. Som tack fick dom en liten present av oss. Presentkort på ett besök på Hasseludden. Det är dom mer än värda!

När mamma & pappa gick hem så badade jag barnen, och sen var det läggning. Mathilda kom återigen i säng på tok för sent.. varför blir det alltid så???

I helgen har jag haft mycket tankar och funderingar på Mathildas brist på kompisar... Jag är säkert mer oroad än jag borde, för hon verkar nöjd och glad - men jag vill ju så gärna att hon ska ha kompisar att leka med... Det hade varit så kul om hon haft någon att leka med på helgerna....


Lussebullar



Bauta-kransen :)



Mathildas saffransfigurer


Mathilda i sitt nya rum





Mathilda sitter och övar på att skriva

Melkers rum är klart för inflyttning!


1 kommentar:

Anonym sa...

Vad fint det blev. Glömde kolla live när jag var hos er, får göra det nästa gång! Kram!