söndag, oktober 08, 2006

Simning och cykling

I dag har det hänt grejer....

Mathilda och jag var ganska så osams i förmiddags, och det tjafsades om allt. Jag hade ingen som helst lust att åka till simskolan med henne, men till sist åkte vi i alla fall.

Större delen av lektionen var hon grining och hade ingen lust med något. Jag blev sur och sa att nu skiter vi i det här, och morfars inhandlade "lära-sig-simma-present" får han väl ge till någon annan... Det bet visst... För sista delen av lektionen så gav hon järnet... Hon avslutade lektionen med att simma helt själv!!! Jag gick med och höll i henne, men när vi var två meter från kanten så släppte jag henne - och hon simmade sista biten själv!!! Vi blev nog lika stolta både hon och jag, sen gjorde hon om det tre gånger!

Efter lektionen ringde hon mormor och berättade, och jag gav klartecken till att dom skulle få ge henne presenten.

Vi tragglade på Cypern, men hon orkade aldrig träna - och blev sur för att hon inte fick peppningspresenten. M&P köpte med sig den hem i hemlighet, så nu när hon visat att hon kunde så fick hon den...

Hon hade väl med sig lite positiv energi när hon kom hem, för då hoppade hon på cykeln och cykeltränade - och visst kunde hon cykla!!! Iofs bara rakt fram, och ingen längre bit - men ändå... Det krävs inte mycket träning nu innan hon kan det... Kul!

Inga kommentarer: