tisdag, april 25, 2006

Vad har hänt...

Förra onsdagen var det ingen dans, så det blev en lugn eftermiddag. Micke var borta hela kvällen, ute med jobbet. Han kom inte hem förrän efter 23:00.

I torsdags var Mathilda på kyrkis. Efter det åkte vi hem till Veronica & barnen och lekte ett par timmar. Melker for runt som ett jehu... Det börjar bli lite jobbigt att gå i väg till folk med honom nu... I alla fall hem till såna som inte har småbarn... Han är överallt och river i allt... På torsdagskvällen var jag ute och gick en timmes promenad tillsammans med Sandra. Efteråt åkte vi till Maxi och handlade mat.

I fredags var Mathilda på dagis. Det skulle vara gympa, men det var personalbrist på dagis så gympan fick tyvärr ställas in. Fast jag tror hon var rätt nöjd ändå... Det är lite extra kul att få gå på dagis på fredagar... Den här fredagen fick hon dessutom vara med på vilan!
Jag tog med mig till Melker och åkte till Previa i Kista där jag skulle göra ett drogtest. ICA har det som policy, att man måste lämna ett drogtest för att få bli fast anställd... Nu får vi bara hoppas att testet var okej :) Tror ju inte att det är nån större risk att det skulle vara positivt förstås...

Efter provtagning så åkte vi in på Kista centrum. Kikade lite i affärer och köpte några småsaker, bland annat en jättefin klänning till Mathilda. Åt sedan lunch på McDonalds. Melker fick sin livs första egna hamburgare... Gott som sjutton tyckte han!

Sen åkte vi hemåt. Åkte hem till mamma och pappa och parkerade bilen där. Sen gick vi ner till dagis och hämtade Mathilda. Gick sen i lugnt tempo ner till Sätuna där vi mötte mamma. Handlade lite och gick sen vidare hem till mormor & morfar. Åh... det var skönt att träffa morfar i hemma-miljö igen. Även om det är ny hemma-miljö som än så länge känns lite ovan, men ändå.. Morfar verkar trivas med att vara hemma! Skönt!

För mig blev besöket lite kämpigt då Melker for fram och Mathilda var helt uppspeedad... Efter en timme var jag döslut, så det var skönt att gå därifrån och gå hemåt... Vi gick hem till mamma & pappa. Mathilda var jätteduktig på att gå och klagade inte det minsta! Imponerande...

Melker somnade på vägen hem och fortsatte sen att sova en stund, så jag kunde sitta och slappa. Skönt!
Strax efter fem var det dax att åka hem, och då blev det lite småkrig. Mathilda ville som vanligt inte åka hem och ville inte ta på sig kläderna. Jag fick tokspel och började gråta.. Jag kände bara att jag orkar inte med tjafset mera. BLÄ! Gissar att det är tidpunkten på månaden som spelar in... PMS...

Till slut kom vi hem, och jag var slut... Micke fick ta över barnen rätt fort, så fick jag laga mat i lugn och ro. Vi åt tacos!

I lördags var det städdag i området. Jag var ute med barnen i en timme ungefär, sen lessnade dom och ville gå in. Gick in och duschade, fixade lunch och gjorde oss klara för att åka till Simon på kalas. Jag skjutsade ner Mathilda till Simon, och åkte sen och handlade. När jag kom hem igen så tog vi en fika på altanen, och sen var jag och Melker ute och lekte.

Vid halv tre satte vi ner Melker i vagnen och tog en promenad hem till Simon för att hämta Mathilda. Såklart ville hon inte gå fraån kalaset... Oväntat :)
Fick med henne hem till slut, men då blev hon arg för att vi hade gått... Hon orkade inte gå hem... Men det gick bra ändå till slut...

När vi kom hem stannade Mathilda till hemma hos grannflickan Emma. Det var första gången hon lekte med henne, så det var kul. Sen lekte hon med henne och Elin ett tag. Dom lekte och cyklade, och till sist var dom här hemma och lekte prinsessor. En ganska kul dag blev det!

I söndags hade vi en ganska lugn dag. Var mycket ute - lekte, tvättade och städade ur bilarna. Skönt!

I går var det måndag och Mathilda var på dagis på förmiddagen. Skulle gått på kyrkis på eftermiddagen, men hon ville inte så det blev en hemma-eftermiddag. Välbehövligt! På kvällen var mamma och pappa här och var barnvakt medan vi var på dagismöte.

I förmiddags var jag och Melker på öppna förskolan i Valsta. På eftermiddagen hade vi besök av Wivi, Alva & Victor samt Jenny, Viktor & Nova. Det blev en intensiv eftermiddag med en hel del gråt och tårar... Mathilda lyckades riva ner sin sänghimmel med lampan på... Som tur var så fick hon den "bara" på handen. Hade hon fått den i huvudet hade det kunnat gå illa... Huva!

Nu går mina ögon i kors... Sovdax!

Inga kommentarer: