tisdag, april 04, 2006

Syskonjämförelse igen

Det är ju kul att jämföra syskonen lite...

Mathilda 1 år och 1 vecka
Jag går inte helt fullt ännu, men är verkligen på god väg. Nu går jag långa bitar själv, dock lite vingligt ännu - men jag går!


Melker 1 år
Melker började gå då han var 10,5 månad och går nu hur stadigt som helst. Vill helst av allt springa….

Mathilda 1 år och 1 vecka
Jag pratar som alltid för fullt, det är ett ständigt kvitter här hemma säger mamma. Ord som jag säger är TITTA, MAMMA och BOVVE (hund).


Melker 1 år
Jag har trott att Melker legat efter Mathilda med talet, men så var det visst inte. Melker säger MAMMA, PAPPA, TITTA och AMPA (lampa).

Mathilda 1 år och 3 veckor
Nu säger mamma att jag är en liten busunge... *ler* Jag har lyckats klättra upp i soffan, och det är ju störtskoj.

Melker 1 år
Om Mathilda var en busunge – hur ska jag då beskriva Melker??? Klättra upp i soffan har Melker kunnat länge.. Han är en vilding!

Mathilda 1 år och 3 veckor
Andra busiga saker jag gör är att gå till pappas sida av sängen och dra ut lådan. Sen kastar jag ut alla grejjor på golvet. Jätteskoj!


Melker 1 år
Jodå, det där gillar Melker också. Mathilda blev oskyldigt anklagad för att ha haft ut Mickes kläder ur lådorna. Hon har rivit en del bland våra kläder, men vi har sagt ifrån. Lik förbaskat så var en massa tröjor framdragna häromdagen… Men det visade sig vara Melker som varit framme…

Mathilda 1 år och 3 veckor
Hur är det med gåendet då? Varför ha så bråttom?? Jag går när jag känner för det, fast krypa går ju snabbare... Dessutom så kan jag inte resa mig upp rätt upp och ner, så det är lite bökigare då.


Melker 1 år
Som sagt… Melker går stadigt.

Mathilda 1 år och 3 veckor
Min tionde tand har kommit nu, det är jobbigt och bökigt. Sover dåligt på nätterna gör jag. Det gör ju ont för tusan....

Melker 1 år
Melkers åttonde tand är precis på väg upp.

Inga kommentarer: