fredag, april 14, 2006

Långfredag

Var trött när jag klev upp 6:30 i morse... Delvis självförvållat då jag inte kom i säng i tid. Fast jag var på väg att gå och sova 23:30 och då vaknade Melker så jag tog honom. Han somnade väl strax efter midnatt och då la jag mig oxå. Micke var uppe med honom en sväng vid 03, och därför var det jag som fick gå upp i morse när han vaknade. Pust...
Hade planer på att lägga mig en stund efter frukost, men jag fick annat för mig...

Jag städade lite på övervåningen, och rensade ut lite bland Melkers leksaker medan Micke var ute med Melker. Sen tvättade jag och tog hand om lite tvätt och fixade lunch. Efter lunchen startade vi igång en syverkstad... Både Micke och jag hade jeans som behövde lappas, så vi släpade fram symaskinen och satte igång.

Vid fyra åkte vi hem till mamma & pappa och åt påskmat tillsammans med dem och mormor, Sandra & Nicklas. Melker snodde min gaffel och lyckades få upp en bit köttbulle på gaffeln och stoppade in i munnen. Gav honom en egen gaffel och sen åt han med den! Jag fick hjälpa honom att sätta fast mat på gaffeln för det mesta (vissa gånger klarade han det själv) och sen stoppade han in i munnen... Jag är imponerad!

Klockan åtta var Melker tvärtrött, så jag skjutsade hem honom och Micke. Åkte sen tillbaka för att hämta upp Mathilda och mormor (min).

Inga kommentarer: