lördag, mars 25, 2006

Melker bättre och vi har haft tjejdag

Äntligen så är kräkandet över... Fy så jobbigt det varit... Riktigt jäkla slitigt och jobbigt. BLÄ! Det har varit kräktorkande, en miljon vattniga bajsblöjor, en extremt klängig Melker (helt förståeligt), tvätt, tvätt, tvätt och allt det där... Dessutom jobbade Micke sent både i onsdags och torsdags, och när han i går kom hem i okej tid så var han hängig och gick och la sig 19:00, så jag fick ta kvällen själv. Blä!

Mathilda har varit så duktig dessa dagar, och snällt roat sig själv då jag haft mindre tid med henne. Dessutom har hon ju inte kunnat vara på varken dagis eller kyrkis, då jag inte haft möjlighet att köra henne dit. Stackarn!

I går fick hon i alla fall gå på dagis, då det var gympadag, och det var uppskattat! När Micke kom hem så åkte jag och Mathilda i väg en sväng. En snabbis till biblioteket, Willys och en tur genom biltvätten blev det.

I dag hade vi bestämt oss för att ha "tjejdag"! Mathilda har räknat ner till den här dagen...
Vi skulle åka till Barkarby för att köpa present till Melker och lite annat. Det blev en sväng inne på Polarn O. Pyret där vi köpte en mössa, och sen var vi på Toys'R'Us och Babyland. Det var ofantligt svårt att hitta något att köpa... Det blev till slut en brandbil från Little People.. Ska ta en tur till Coop i veckan, och se om vi hittar något mera där..

Sen gick till Ikea. När vi kom dit så ville Mathilda vara i lekrummet. Jag frågade henne om inte kunde vara med mig i stället, men hon ville så gärna vara där och sa "Mamma, vi kan fortsätta tjejdagen sen efteråt i stället". Så jag gick och handlade lite småsaker själv. Hämtade Mathilda efter 45 min och då gick vi upp till restaurangen för att äta lunch. Utanför restaurangen var det ansiktsmålning. Det var bara en före oss, så Mathilda fick bli målad innan vi gick in och åt lunch.

När vi ätit så återvände vi mot Märsta. Åkte till biblioteket där det var sagoberättelsen "Det lilla odjuret" som vi skulle tittat på. Mathilda tyckte det var jättekul, medan jag höll på att somna...

Vi kom hem vid halv fyra, och då åt vi våfflor till mellanmål. Det är ju våffeldagen i dag!
I kväll har vi inte gjort nåt särskilt. Städat Mathildas rum och barnen har badat.. Nu är det sängdax! Jag har nattskiftet...

Inga kommentarer: