tisdag, februari 14, 2006

Några dagar i början av februari

I lördags så åkte Mathilda med mormor & morfar till Stinsen för att titta på Gnottarna. Micke, Melker och jag åkte en tur till Sigtuna under tiden. Vi strosade runt och kikade lite och uträttade några ärenden.

På kvällen var jag på tjejfest hemma hos Sabina. Kul! Sov dessutom hos mamma & pappa på natten, så jag fick sova ostört. Jag sov gott ända till klockan tio. Skönt! När jag vaknade stod frukosten på bordet. Lyxigt!
Tog det lugnt och pratade med mamma & pappa innan jag åkte hemåt. Stannade till på Preem på vägen hem och tvättade bilen. Söndageftermiddagen blev lugn och skön.

I måndags var Mathilda först på dagis, och sen skulle vi åkt på Kyrkis. Men vi hade ingen lust så vi stannade hemma... Började baka lite inför födelsedagskalasen och sen var vi ute i snön och lekte med grannbarnen. Skoj! På kvällen var jag på L&B hos grannen.

I går var det tisdag och då var jag och Melker uppe på Arlanda och fikade med en nästan-cyber-tvilling till Melker (det skiljer två dagar). Det var Elric och hans mamma som hade lite tid över innan dom skulle ut och flyga, så vi passade på att ta en snabbdejt. Jättekul att träffas!

Efter det åkte vi till Maxi och handlade. Melker somnade på vägen dit, sov sedan vidare då jag lyfte ner honom i vagnen, sov hela tiden jag handlade, sov vidare då jag lyfte in honom i bilen och sen sov han ända tills jag lyfte ur honom när vi var framme vid dagis. Skönt!
På eftermiddagen var vi hemma och bakade. Hade tänkt hinna med att gå ut en sväng, men det blev en miss i schemat så det blev för sent :)
Mamma kom hit och hämtade upp bakverken, för att förvara dem i deras frys tills det är kalas dax. Vi har inte plats i frysen - plus att det så lätt blir uppätet om det finns härhemma....


Det var ju alla hjärtans dag i går och min käre man kom hem med både en lång röd ros och en cd-skiva. Jag hade inte väntat mig något alls och blev jätteglad!

Inga kommentarer: