fredag, december 02, 2005

Onsdag, torsdag & fredag

I onsdags var jag och Melker hemma på förmiddagen. Gjorde inget särskilt. Hämtade Mathilda som vanligt vid kvart i tolv och så åkte vi hem.

Vid tre var det dax att åka i väg till dansen. Efteråt följde Veronica, Thyra & Lucas med hem en stund. Kul!

I torsdags var jag ute och promenerade på förmiddagen. Det var tungt att dra vagnen i snön! Det var lite motigt att ge sig ut - men jag var väldigt nöjd efteråt!

Hämtade Mathilda kvart i tolv, och åkte sen hem. Mamma ringde och berättade att hon varit otroligt när att krocka... Huvaligen! Det kunde gått riktigt illa... Jag är så tacksam över att inget hände! Mamma var rätt skärrad när hon ringde - och jag blev skärrad efter hennes samtal när jag gick och funderade på vad som kunde hänt. FY!

På eftermiddagen åkte jag in till Pauluns tillsammmans med mamma, pappa & barnen. Där mötte vi Micke. Micke tog med sig barnen och åkte hem, och mamma, pappa & jag gick in på Pauluns. Det var Öppet Hus där. Vi mätte blodtryck, provsmakade gott bröd, handlade lite böcker & tillskott och så var vi på en föreläsning. Trevligt! Innan vi åkte hem gick vi in på en sushi-bar och åt sushi. Gott!

Den gångna natten var hemsk... Det har funkat så himla bra att få Melker att somna i sin säng, men han vaknar ju fortfarande en del på nätterna. Jobbigt! I natt svor jag på att det inte blir fler barn i den här familjen... Jag var sååå trött!

Så här såg natten ut:
23:09 Jag la mig i sängen (23:09 är by the way mitt magiska klockslag. Jag tittar i stort sett alltid på klockan 23:09. Det är helt sjukt! Det här började redan då jag och Tina bodde tillsammans för en herrans massa år sen... )

23:30 Jag har precis somnat till då Mathilda bröjar grymta i sitt rum. Hon kommer inte in som hon brukar, utan jag får gå in till henne. Hon följer med och lägger sig brevid mig.

23:40 Jag har återigen precis somnat till då Mathilda vill ha vatten. Bara att kliva upp och hämta hennes flaska. Mathilda ligger sen och vrider och vänder på sig, drar av mig täcket ett antal gånger - och det är kallt!

0:00 Går upp och kissar med Mathilda

0:15 Somnar

0:36 Melker vaknar, jag försöker söva om honom i sängen. Det går inte. Går upp med honom och sätter mig i soffan och försöker söva om honom. Han kastar nappen i golvet... Jag går och värmer en flaska mat. Maten blir för varm, jag får vänta en stund. När maten har nått rätt temp så börjar jag ge Melker maten. Då har det hänt nåt med flarran, så det rinner ut en massa välling vid sidan om nappen. Förbannades jäkla skit-natt.. Jag är arg, frustrerad och trött som fan! Får i Melker vällingen, han somnar i min famn.

01:11 Lägger ner Melker i sängen, jag går på toaletten. När jag ska gå och lägga mig står Melker upp i sängen. SUCK! Jag försöker söva om honom, han bara ligger och vrider och vänder sig - jag gråter av trötthet. Micke tar över...

01:45 Micke har fått Melker att somna och kommer och lägger sig.

06:20 Morgon enligt Melker... Jag kan inte fatta, varför sover han inte mer? Han är inte ens hungrig. Vällingen han får på natten räcker bra, så han är inte hungrig på morgonen. Jag vill verkligen få bort nattvällingen, men hur???

Micke käkar frukost och åker till jobbet. Jag fixar med frukost till mig och barnen, försöker ge Melker mat, tittar på julkalendern med Mathilda och äter sen frukost. Strax efter åtta är vi på väg till dagis. Mathilda vill bara skriva lite först... Får hjälpa henne att bokstavera till HUND & LJUSSTAKE... Undrar varför hon ville skriva just dom orden? Knasigt..

På dagis hoppar Mathilda genast in i leken, och hinner knappt säga hej då. Jag och Melker åker vidare mot Maxi. Går runt och handlar i lugn och ro, och Melker håller sig vaken. På vägen hem (klockan 09:10) somnade han. Då hade han varit vaken nästan tre timmar... Det trodde jag aldrig! Han var trött redan när vi åt frukost...

När vi kom hem la jag över honom i vagnen, och där sov han vidare. Jag trodde han skulle sova gott i minst 1,5 timme... Men där hade jag fel.. 09:45 tyckte han att han sovit klart! Jag gav honom mat, och bytte kläder och funderade på vad vi skulle göra. Bestämde mig för att åka till Öppna Förskolan. Vi kom dit strax innan 11 och blev kvar tills det stängde klockan 13. Det var trevligt!

Melker somnade så fort jag satte honom i bilen, och jag hade samma tanke som innan. Att han skulle sova länge... Han sov i 45 minuter även denna gång. Suck! Fast iofs var det rätt bra att han vaknade, för jag hade sagt till mamma & pappa att vi skulle komma runt två.

Mamma & pappa hämtade Mathilda på dagis i dag, så hon var där när jag och Melker kom dit. Hon lekte för fullt, och hade knappt tid att säga hej när vi kom...

Vi stannade i ett par timmar innan vi åkte hem och fixade mat. Micke kom hem strax efter fem.

Nu i kväll var Melker bökig att få att sova. Jag höll på i nära 1 timme. Sen lät jag honom vara... jag la mig på sängen och lät honom böka runt i sin säng. Då kom en odör rätt snabbt... Bajsblöja.. Micke tog över Melker efter det och gav honom mer mat, och sen fick han honom att sova. Hoppas, hoppas, hoppas att natten blir bättre! Jag pallar inte mer nu... Borde gått och sovit för länge sen, varför har jag inte gjort det???

Inga kommentarer: