tisdag, december 13, 2005

Lucia

I dag var Mathilda hemma från dagis eftersom det är lucia. 15-timmars barnen skulle få vara på dagis mellan 13-15 i stället för 8-11:45. Jag var väl inte helt nöjd med det upplägget, men men...

Vi åkte ner till dagis lagom till mellanmålet i stället, så 13:45 kom vi dit. Jag hade inte hunnit mata Melker innan vi åkte, så jag satte mig inne på dagis och matade honom. Inte helt lätt då han var fullt upptagen med att spana in alla barn...

När barnen började äta mellanmål så gick jag och Melker. Lämnade bilen på dagis och tog en promenad. Vi gick hemåt och mötte Micke, och sen återvände vi tillsammans ner till dagis för att kolla på Luciafirandet. Pappa kom dit och tittade oxå.

Mathilda såg sur och butter ut. Hon hade lite problem med sin krona som hasade ner, så hon stod och höll i den hela tiden. Vet inte om det var det som hon var arg på?!
Efter sången gick vi in på avdelningarna och fikade, och Mathilda fortsatte att tjura. Hon ville inte ens sitta med oss, utan satt i fröken Anns knä... Jag kan tänka mig att hon var lite grinig för att hon inte hunnit lekt nåt på dagis under dagen...

På kvällen var jag i Sigtuna och åt mat och fikade med Sandra. Trevligt och mysigt!
När jag kom hem sydde jag klart gardinerna. Det blev jättefint och jag är så stolt över mig själv som fixade det helt på egen hand :)



Här kommer dom ut


Mathilda med kronan på sné


Melker har börjat få kläm på gåvagnen, här fick dock Micke stoppa honom lite...


Mina nya gardiner

Inga kommentarer: