fredag, november 04, 2005

Mässbesök

I dag hade Micke tagit ledigt för jag ville så gärna åka till Underbara Barn-Mässan. Vi kom i väg hemifrån strax efter nio, och parkerade på mässan strax innan tio. Det var inte alls farligt mycket folk där då, så det var inga som helst problem att ta sig in.

Vi gick in och Mathilda blev alldeles prillig och visste inte var hon ville börja. Vi gick runt och kikade en stund, och sen klockan tio ville jag lyssna på Knattetimme. Jag gick till scenen med Melker och satte mig för att lyssna. Melker kröp omkring och var ÖVERALLT, så jag fick mest rusa efter honom. Hörde knappt nåt av det som sas... Sen blev Melker hungrig, så jag fick ge upp och gå och ge honom mat i stället.

Vi gick runt och kikade på allt kul som fanns att titta på, och Mathilda lekte för fullt. Skoj! Halv två var det en paneldiskussion om "Underbara mammor" med Linda Skugge, Anna Bråkenhielm och Martina Haag som jag ville lyssna på. Det var kul att lyssna på deras tankar om mammalivet.

Melker hade somnat i Baby Björnen, och eftersom Mathilda lekte vid Little Gym så gick jag rutn själv en stund med Melker och kollade. Köpte två Barbapapa-tallrikar, fick lite prover från Semper och tog en lott hos Vi Föräldrar. Hade tagit med en kupong hemifrån som jag förvarade i tidningen, och i Vi Föräldrars monter kunde man byta ut den mot en lott. Gick sen vidare en stund till och träffade sen på Micke & Mathilda. Micke frågade om jag hade några pengar - och då kunde jag inte hitta min plånbok. Det händer ju titt som tätt att jag TROR att jag tappat plånboken - men denna gång var det allvar.. Jag hade tappat min plånbok. Jävla skit! Inte för att jag hade några kontanter i den, men man tänker ändå på allt jox med kort och sånt.

Antagligen hade jag tappat den i samband med att jag tog upp kupongen i Vi Föräldrar-montern, men där hade dom inte hittat den. Jag försökte memorera var jag varit och gick och frågade i alla montrar jag passerat om dom fått in nån plånbok. I Mamas monter stod bland annat Martina Haag och hon blev jätteengagerad i mitt letande... Dessutom blev dom charmade av Melker som vaknat :)Jag gick upp till informationen och frågade - och tänka sig - min plånbok hade hittats och lämnats in! Så himla skönt....

Micke sa då "Det skulle inte förvåna mig om du vinner på lotten bara för det...". Det var en kvart kvar till dragning, och jag gick en vända. I Vi Föräldrars monter kunde man få sig en pratstund med Malin Alfvén. Jag hade velat ställa en fråga på Knattetimmen, men vågade inte, så nu fick jag chansen. Frågade lite om Melker och hans sömn och fick braiga, stärkande svar! SKÖNT! Tackade henne även för att hon skrivit Trotsboken och berättade att jag läst i den nu när Mathilda är som hon är :)När jag pratat klart med henne så kollade jag dragningslistan. Japp... Jag hade vunnit första pris!!! Vilken himla tur!!!Fick en väska som innehöll: två böcker ("Barn i början" och "Knacka på"), en Byggare Bob DVD, en fleecefilt och två små brickor! Det kändes himla kul att komma därifrån med allt det...

Vi var alla nöjda, glada och lite trötta då vi lämnade mässan klockan halv fyra... Mathilda hade förresten blivit jättefint ansikstmålad. En rosa katt var hon...

När vi kom hem slappade vi i en timme, och sen åkte vi till Veronica & Jocke & barnen och åt middag där. Kom hem strax innan tio... Pust!

Inga kommentarer: