fredag, november 11, 2005

Less på bajsblöjor...

Hur länge kan "tandbajs" sitta i egentligen??? Jag har nog bytt minst tio basjblöjor per dag nu sen i måndags... Bajset är frätande och han blir röd i rumpan med en gång, även om man byter så fort han bajsat. Usch... blöjbytena är inte kul :(

En kort veckorapport;
I tisdags gjorde vi inget särskilt på dagen, Mathilda var på dagis. På kvällen var vi och klippte oss. Jag hade hoppats att kunna åka själv med mamma, och slippa ta med mig barnen, men Micke ville träna så då fick han väl det. Mathilda var jättearg för att hon inte fick klippa sig, och hon tjatade oavbrutet om att hon var hungrig... Vi åt mat precis innan vi åkte och klippte sig, men då ville hon inte ha... SUCK! Det har blivit rätt mycket mattjafs på sista tiden. Allt är äckligt och hon vägrar smaka. Hon är inte hungrig när vi ska äta, men en timme senare är hon visst hungrig... SUCK! (igen..)


Hur som helst så fick hon till slut klippa luggen i alla fall.. Misstänker att det var den röda färgen hon var ute efter...

I onsdags var jag på BVC med Melker på dagen, och sen på eftermiddagen var det dans för Mathildas del. Jag var för övrigt tok-trött hela dagen efter en vakenperiod med Melker mellan 03 och 05.

I går var vi ute på hemligt uppdrag på dagen :) På eftermiddagen var vi hemma hos Leone, Max & Moa och lekte en stund ocj på kvällen var jag hos Leone igen. Då på Lingon & Blåbär-party.. Var med som sällskap bara... och för att komma i väg hemifrån en stund :) När jag kom hem halv tio så sov barnen så sött. Melker sov från 20-00. Skönt! Han brukar ju vakna ett gäng gånger per kväll annars...

I dag gick vi upp tidigt... Skulle skjutsa mamma till Arlanda, då hon skulle åka till Göteborg. Vi åkte hemifrån redan 07:20. Var rädd att vi inte skulle hinna, men barnen var samarbetsvilliga så det gick bra.

När vi skjutsat ut mamma, åkte vi hem och tog det lugnt en stund. Efter lunchen åkte vi upp till Maxi och handlade. Träffade grannarna Elin & Tim och deras mamma på Maxi. Mathilda och Elin gick tillsammans och tjattrade och kollade på leksaker. Kul!

På vägen hem stannade vi hos mormor och fikade lite med henne. Känns konstigt att vara där när morfar inte är hemma längre. Nu har han legat på sjukhus i över en månad :( På söndag ska morfar få komma ut för första gången. Han ska få åka hem till Eva & Thordan och hälsa på en stund. Kul! Det kommer nog göra honom gott. Hoppas han kommer orka bara..

Nu är det fredagkväll och vi har en skön helg framför oss! Vi har försökt att inte boka upp oss alltför mycket - åtminstone i morgon.

På morgonen ska jag coh Mathilda på simning. Vi har bytt till en morgontid i stället, och det känns bättre. Sen mitt på dagen ska vi på kalas hos Max, men det är ju bara på gatan, så det känns lugnt. Hoppas det blir en skön lördag!

På söndag ska vi skjutsa mormor till sjukhuset och sen åker vi till Mickes föräldrar i Enköping.

Inga kommentarer: