torsdag, oktober 27, 2005

Torsdag

I morse lämnade Micke på dagis, och jag kunde krypa ner i sängen med Melker en stund efter att dom åkt... Jättemysigt och gosigt... Det är alldeles för sällan som jag lägger mig och vilar på dagen... Typ aldrig...

Melker sov i en och en halv timme, och jag pratade mestadels i telefon under tiden. Tiden bara rann i väg...

Hämtade Mathilda, och sen åkte vi hem och gjorde inget särskilt. Precis som vanligt...
Vid tre åkte vi till Arlanda och hämtade Inger som kom från Kalmar. Skjutsade hem henne till mormor. Följde med upp och fikade en sväng, och Mathilda lekte :) Hon har ju fantasi så det räcker och blir över den lilla tokan... Hon lekte kalas och påskäggsjakt och gud vet vad...

På kvällen hade vi megakrig... Det började med att hon inte ville ha middag, sen ville hon inte städa upp i sitt rum som vi kommit överens om att göra och sen var hon hungrig... Hon var sååå trött och grät och skrek och var hysterisk. BLÄÄÄÄÄ!

Åh vad jag ser fram emot min kommande hotellnatt... Jisses så skönt det ska bli!!!

Förresten missade jag skriva en kul sak Mathilda sa i går när jag hämtade henne på dagis. Hon kom då och sa; "Nu är jag kär i Simon - Emma's Simon. Vi ska gifta oss och du och Ann får komma på bröllopet"

Jag gick in och frågade Ann om Mathilda bytt kärlek, och jodå mycket riktigt så hade Mathilda och Simon pussats på samlingen, så Anton var tillfälligt dumpad...


När vi kom hem frågade jag Mathilda vad Anton säger nu när hon är kär i Simon; "Jomen Anton ska gifta sig med Johanna och jag och Simon och våra tusen barn ska gå på deras bröllop"

Min lilla tokmaja....

Inga kommentarer: