tisdag, oktober 11, 2005

Premiär på Öppna Förskolan

Lite halvjobbigt natt... Melker vaknade runt midnatt och somnade inte om förrän 02. Han vaknade sen igen vid 05. Tog över honom till oss, men han ville inte somna om. Till slut gick Micke upp med honom.

Mathilda sov hela natten i sin säng, och kom in strax efter 07. Då ville hon att Melker skulle vakna för hon var gossugen.... Jag ville INTE att Melker skulle vakna än, och parkerade Mathilda vid datorn en stund.

Efter frukosten åkte vi i väg till Öppna Förskolan. Det var för första gången med Melker. Skoj! Jättekul att komma dit och bli så välkomnad. Hade inte alls räknat med att bli igenkänd, det var ju många år sen sist... "Fröken" rotade fram lite gamla foton på Mathilda som jag fick. Kul!

Melker hade jätteskoj, kröp runt och röjde :) Till slut var han såå trött, så vi gick ut. Mathilda gungade en stund på baksidan medan Melker somnade i vagnen. Vi gick ner till centrum där jag köpte med mig mat hem. Sushi & asiastisk buffé. Gott!

Eftermiddagen blev jobbig... Melker har varit övertrött, plus att han har en tand på gång. Så fort han varit på väg att somna - så har Mathilda hojtat och lyckats väcka honom. Jobbigt! Jag kan ju inte förbjuda henne att ropa på mig... Även om jag säger åt henne att jag ska försöka natta Melker. Det kan ju ta en himla tid... Jobbigt det där!

Nu var det ett par dar sen Mathilda var på dagis. Förra veckan var hon ju bara där en dag, veckan innan dess var vi på Cypern och veckan innan dess var det magsjukt på dagis... Nu ser vi fram emot dagis igen. Väldigt mycket....

Hon är så otroligt intensiv, så jag blir alldeles matt. Dessutom har hon börjat bli så högljudd... Melker tycker det är jättekul, så det är inte svårt att förstå att Mathilda tycker det är kul att "spela Allan".

Min älskade morfar har blivit dålig igen. Han har fått en ny propp i hjärnan, och ligger nu på sjukhus. Han har tydligen fått afasi nu... Fy... Min älskade morfar!

Hoppas, hoppas, hoppas att det inte är så allvarligt som det låter. Måtte han få tillbaka sitt tal....
Hur ska man kunna förklara för Mathilda??? Hon och gammelmorfar är ju bundisar...

Fy vad lessen jag är! Jag tänker på att han och Mathilda kanske aldrig mer kommer att kunna spela munspel i hop (Mathilda springer alltid in deras sovrum och plockar fram munspelet från morfars nattdukslåda då vi kommer dit), kommer kanske aldrig mer att kunna sitta och hitta på sagor tillsammans som bara dom två kan... Melker kommer aldrig få lära känna sin gammelmorfar på samma sätt som Mathilda. Usch!

Nä, nu ska jag gå och sova. Är som sagt sliten i dag....

Inga kommentarer: