onsdag, oktober 26, 2005

Onsdag

Mathilda var på dagis, jag och Melker lämnade henne. Melker tycker det är urkul att följa med och lämna. Han kryper kvickt in bland barnen och röjer... *fniss*

När vi kom hem igen så fick Melker mat och sen somnade han. Sov bara 20 minuter. Blir inte klok på hans sovmönster... Eller obefintliga sovmönster kanske jag ska säga...

Han åt urbra i dag i alla fall. En stor portion gröt på förmiddagen (stor för att vara han i alla fall...) och en halv stor burk med mat till lunch. Rekord!

Vi hämtade Mathilda kvart i tolv som vanligt, och sen åkte vi hem. Gjorde inget särskilt förrän det var dax att åka på dans. Dansen gick bra, och när den var slut ville Thyra följa med hem så det fick hon. Det är så himla kul för Mathilda att få leksällskap! '

Tjejerna lekte jättebra tillsammans, mestadels ritade dom, och sen åt vi middag. Kul att ha två små tjattrande tjejer vid bordet :) Efter maten tog jag med mig tjejerna och åkte till biblioteket för att hämta ett paket och låna om ett spel. När det var avklarat skjutsade vi hem Thyra.

Väl hemma blev det återigen tjafs vid nattningen... Jag ville få det avklarat så fort som möjligt, för jag skulle hänga med Leone upp till Maxi när jag nattat färdigt... Strax efter åtta kunde jag gå i väg.

Så himla skönt att komma ifrån en stund igen... Man behöver det känner jag....

Inga kommentarer: