fredag, oktober 07, 2005

Melker 6 månader & lite annat...

I dag blir vår lilla kille ett halvår! Fast han känns inte så liten längre...Han kryper runt och sitter stadigt numera. Han har ju alltid varit väldigt nöjd, men nu känns han ännu mera nöjd och kan roa sig själv på golvet i långa stunder. Att krypa runt efter Mathildas stora boll är hur kul som helst...

Han har två tänder, men det känns som att det är fler på väg nu. Med maten går det si och så. Han äter, men inga mängder. Han blir fort less och uttråkad då vi äter, och sen blir det bara kladd av det. Fast i går fick han min hemlagade mat - och den gillade han!! Hade inte mixat den helt slät, utan den var lite grynig och det verkade han gilla. KUL! Mathilda ratade ju all mat jag gjorde till henne som bebis....

I dag har vi haft en heldag med Leone, Max & Moa (våra grannar). Vi gick över till dem redan klockan halv nio, då vi blev bjudna på frukost. LYX! Sen åkte vi till Barkaby och gick på IKEA i ett par timmar. Åt lunch och barnen lekte! Det är kul att se att Mathilda leker så bra med Max, trots att det skiljer över två år i ålder.

Vi var nog en intressant syn då vi passerade kassorna. Två mammor med varsitt barn på magen, ett barn sovande i en vagn, en barnvagn lastade med en stor kartong (an skattkista som jag köpte), ytterligare en vagn lastade med två stora kartonger (en byrå som Leone köpte) och ett barn till i släptåg... *fniss* Vi tog oss ut till slut i alla fall, och fick in grejorna i bilen.

Jag och barnen åkte vidare över till Babyland, medan Leone åkte hem. Max var på tok för trött... På Babyland gav jag Melker mat medan Mathilda lekte. Köpte med mig en pump sen när vi gick därifrån. Däcken på barnvagnen var rätt tomma på luft....

Gick en sväng på Lindex och köpte två par byxor var till barnen, och två tröjor till Mathilda. Slutligen gick vi till Toy's'rus, där jag skulle kolla efter Sybarit-spelet. Men det fanns inte där. Suck!

När vi kom hem skulle vi bara gå och lämna en väska till Leone, men blev då inbjudna på fika, så vi blev kvar till halv sex...

En heldag som sagt! TREVLIGT!

Inga kommentarer: