torsdag, september 15, 2005

Kundvagnspremiär & spruta

Onsdag 14/9
Nu är det höst ute. Blåsigt, grått & kallt.
Veronica var hos mig nästan hela förmiddagen. Jag hjälpte henne att skriva rent en bokanalys till skolan. Klurigt...
Strax innan tolv åkte jag ner till dagis och hämtade Mathilda. Åkte sen vidare till Sätuna, där vi först handlade lite på ICA. Där fick det bli "sitta-i-kundvagnssitsen-premiär" för Melker. Det gick bra, men var liiite vingligt. Gick sen in på Nyckellås och köpte nya lås till altandörrarna. När vi kom hem så ringde Veronica och ville komma över igen, hon hade skippat en lektion.. Så hon tog med sig lite fika och kom hit. Hon var kvar till halv tre ungefär, då satte jag mig och matade Melker och sen gjorde vi oss klara för att åka till dansen. Träffade där återigen Veronica - men då med barnen såklart.

Dansen gick bra tror jag. Vi föräldrar får ju inte se, utan sitter utanför och väntar. Vid ett tillfälle öppnades dörren till danssalen och fem tjejer kom ut samtidigt: "Kissnödig....". Efter nån halv minut kom ytterligare tre tjejer ut med samma replik... Däribland Mathilda... Hon var relativt nykissad, så jag förstod att det bara var en gruppreaktion, så hon fick återvända in i danssalen igen... Taskig mamma :) Sen hade jag ångest för att hon skulle kissa på sig...

Efter dansen åkte vi hem. Skulle få besök av bank-Janne, och när vi var på dansen ringde han och bad mig förbereda lite, så jag gick ner till datorn och satte mig och installerade några program.

Micke kom hem kvart över fem, och strax därefter kom Janne. Så otroligt lyxigt att ha en "egen" bank-man, och nu när han har bytt bank så följer vi ju efter. Perfekt att kunna sitta i sitt eget kök och skriva på lite papper - och vips har man bytt bank!

När Janne åkte, så åkte jag och Mathilda upp till Eurostop. Skulle köpa vinterkläder och strumpbyxor till Mathilda. Vi hittade det vi sökte på H&M. En röd, fin "skid-dress" och tre par strumpbyxor blev det. Gick sen in på Maxi och handlade några smågrejer. På Maxi träffade vi Johanna (från dagis) och stod och pratade med henne och hennes mamma & mormor en bra stund.

Torsdag 15/9
Natten till i dag var knölig. Melker vaknade och ville inte somna om. Gav till slut upp vid 04 och gick upp och gav honom mat. Han var inte speciellt intresserad av den, snuttade lite och somnade om. Givetvis vaknade han så fort jag la ner honom - och så där höll det på. Klockan 05 erbjöd sig Micke att ta över, och jag var inte sen att tacka ja. Jag var så jäklans trött... Melker somnade om rätt fort, och sov sen vidare då vi andra gick upp vid sju. Han sov till och med vidare då Mathilda & Micke åkte, men vaknade strax därefter.

På förmiddagen hade jag en "fixare" här som satte in ett nytt lås i ytterdörren. Skönt!
Strax innan tolv åkte jag som vanligt och hämtade Mathilda. Vi åkte sen vidare till BVC. Där var det dax för Melkers andra spruta. Den här gången gick det bättre, Melker blev lite lessen först - men det gick snabbt över. Eftermiddagen har vi tillbringat hemma och den var lugn & skön.

Målet för kvällen var att få barnen i säng tidigt, så att även vi skulle komma i säng tidigt... Det sket sig! Mathilda somnade förvisso redan innan åtta - men Melker vr bökig (kanske påverkad av sprutan) och somnade inte förrän klockan tio.

Klockan har redan hunnit bli 23:56, och jag skulle ju som sagt lagt mig tidigt.. SUCK!
NU ska jag hoppa i säng i alla fall

Inga kommentarer: