måndag, september 05, 2005

Fikamaffian

Även i dag var Mathilda hemma från dagis. Skönt.... Vi hade en lugn förmiddag och sen klockan ett kom ett gäng mammor med bebisar och även några större barn hit för att fika. Jättetrevligt! Mathilda tyckte det var jätteskoj med lite lek-sällskap!

Tiden gick fort, och klockan han bli nästan halv fem innan dom sista gick. Mathilda och en liten kille som heter Lucas hade jätteskoj. Lekte och busade för fullt.... När Lucas skulle gå hem, så sprang Mathilda efter för att pussa och krama... Hur sött som helst!

Trots all lek så hade Mathilda överskottsenergi så det räckte och blev över, så jag sa åt henne att springa runt huset ett par varv... Vi gick ut och stoppades då på gatan av grannflickan Elin, och sen blev Mathilda fast där. Dom lekte i Elins sandlåda och i deras garage, och sen gick dom in och lekte i Elins rum. Jag behövde gå hem och mata Melker, så jag lämnade Mathilda där och gick hem. När Micke sen kom hem så fick han ta Melker och så skulle jag hämta hem Mathilda, men hon ville inte gå hem. Hon fick stanna en stund till och leka. Jag återvände igen efter en halvtimme, då var klockan sju. Mathilda ville inte alls gå hem, hon grät och var jättearg. Till slut följde hon med i alla fall... Det vore ju jättekul om hon kunde börja leka liter mera med Elin, för en kompis på gatan vore ju toppen!

När vi ätit mat så åkte jag och Mathilda hem till mamma & pappa för att låna en bil. Blev kvar där en liten stund...

Melker har varit rätt knölig med sömnen hela dagen och även nu i kväll.. Antar att det beror på tänderna som är på väg upp. Hoppas natten inte blir alltför knölig! Borde gå och lägga mig nu, men det är ju så mycket jag vill hinna med...

Inga kommentarer: