fredag, september 02, 2005

En tur till Uppsala

I dag har vi tillbringat halva dagen i Uppsala. Lämnade hemmet strax efter halv tio och åkte då och hämtade upp mamma. Första stoppet i Uppsala blev polisstationen där jag hämtade ut Melkers pass. Så sött så :)

Andra stoppet blev på Barnens Hus där en gåstol till Melker inhandlades. Det var Melkers otroligt snälla mormor & morfar som ville köpa nånting till honom, och då fick det bli en gåstol :) TACK! Mathilda ville ha något, och jag sa att hon kunde få nåt litet, men det gick hon inte med på. Hon är stor och då skulle hon ha en stor sak. Typ ett Barbiehus för 500:- Jag frågade henne varför vi skulle köpa nya saker till henne, när hon precis slängt en massa saker, men det hade hon inget bra svar på. Hur som helst, så nöjde hon sig inte med något litet - och då fick det helt enkelt vara. Jag räknade med att hon skulle bli skogstokig, men det blev hon inte tack och lov!

Vi åkte vidare till IKEA. Där plockade jag nummer 133 på parkeringen. Bara en sån sak.
När vi kom in på IKEA bestämde sig Mathilda för att hon ville vara i lekrummet, så då fick hon det. Mamma, Melker & jag gick in och började handla. Jag köpte bambu jalusier till uteplatsen, en dyna till matstolen (eller om det var mamma som köpte den...), lite presentpapper & snören. Det var väl det... När vi gått igenom hela varuhuset och befann oss framme vid kassan gick jag ut för att hämta Mathilda. Hon hade haft det jättekul i lekrummet. Vi gick sen tillbaka in till cafét där vi åt lite lunch och Melker fick mat. Sen när vi skulle gå kunde vi inte hitta Mathildas ena sko... Letade som tokar, och var nära att ge upp. Då hittar jag den under en dyna i en fåtölj... Vilken tokunge som gömt den där...
Mathilda fick leka en stund på barnavdelningen innan vi återvände till kassorna. Den här gången för att bege oss ut. Valde såklart fel kassa... Vet inte vad det var för strul, men det tog rysligt lång tid... Suck!

När vi gick från IKEA så tog mamma med sig en sovande Melker i barnvagnen och gick över till Coop, medan jag och Mathilda tog med oss bilen. Handlade lite mat inför helgen på Coop och sen åkte vi hemåt igen. Åkte hem till mamma & pappa, och där inträffade bajs-äventyret som jag skrivit om nedan....

Inga kommentarer: