fredag, augusti 19, 2005

Späckad fredag igen...

I morse så var vi inbjudna på Frukostbuffé hemma hos en av mammorna jag träffat på Familjeliv. Halv tio gick vi hemifrån, hade tänkt att gå men Mathilda ville åka buss, så då fick det bli så. På bussen klev även en annan av mammorn på, så vi fick lite sällskap fram.
Det var kul att träffa lite andra mammor med bebisar, och Mathilda hade flera barn i liknanade ålder att leka med, så hon var jättenöjd. Tiden gick fort, och vips så hade två timmar gått och det var dax att gå vidare.

Vi gick hem till mamma och åt lunch med henne. Efter lunchen packade vi in oss i bilen och åkte till Maxi i Solna för att handla. Mathilda ville vara i Minihuset igen, så det fick hon såklart. Melker satt på magen i selen, och där somnade han efter en stund. Att handla med self-scanning är ju superkul, så det var så skoj så att handla. Kul var det oxå att se en hel massa "kändisar". ICA's HK har nu flyttat in i Maxi-huset, så hälften av kunderna var ICA-anställda typ.... Efter 45 minuters handling så gick jag till Minihuset och hämtade Mathilda. Maxtiden där är 1 timme, och jag trodde inte vi skulle bli klara innan dess, så jag hämtade henne lite tidigare. Hon blev jätteglad att se mig, och berättade att hon haft jättekul. När jag talade om för henne att vi skulle fortsätta handla blev hon först arg på mig för att jag hade hämtat henne, hon ville tillbaka och leka mera... Men det arga gick över snabbt.

Så gott som alltid då vi handlar frågar Mathilda om hon kan få en tidning, eller en leksak eller något annat - och oftast blir svaret Nej, och det accepterar hon för det mesta. I dag lät det så här:
Mathilda: "Kan inte jag få en tidning?"
Jag: "Jo, tänk för att idag kan du faktiskt få en tidning"
Mathilda: "Men varför då? Varför ska jag få en tidning?"
Det lät så himla kul... När vi sen närmade oss kassorna och tidningshyllan sa hon "Jag börjar bli väldigt tidnings-sugen nu...."

När vi hade handlat klart gick jag ner i bilen med varorna, medan mamma satt kvar med barnen och väntade på Micke. Jag var ju så nyfiken på kontoret, så jag ville upp och kika lite och samtidigt passa på att ge Melker mat.

Kul att se det nya kontoret, och faktiskt är jag lite avundssjuk på Micke som får vara med från början :) Vi drack en varsin kopp kaffe och gav Melker mat och bytte blöja innan hemfärden. Micke tog med sig Mathilda i bilen, så mamma & jag fick vila öronen lite!

Vi kom hem strax innan sex, så det blev en riktig heldag....

Inga kommentarer: