tisdag, augusti 09, 2005

I dag var en bättre dag

I dag har det mesta varit bättre än i går... Melker sov 50 min på förmiddagen så då fick jag tid till att fixa lite i datorrummet. Städa och röja vidare... Det tar aldrig slut....

Sen när Melker vaknat åt han ordentligt, så jag slapp oroa mig för dagispromenaden. När vi gick till dagis så bullade jag upp med kuddar i vagnen så att Melker halv-satt och det gillade han. Han låg som en prins i vagnen och var hur nöjd som helst. Han gillade att kunna se sig omkring... SKÖNT!

Han var nöjd hela vägen till dagis, och sen ända fram till Preem. När vi gick där blev Mathilda akut bajsnödig, trots att jag frågat henne innan vi gick från dagis... Som tur var kunde vi gå in på Preem och låna toan där. I samma veva tittade solen fram och det blev jättevarmt. Troligen lite för varmt för Melker i vagnen, för han blev jättegnällig. Jag var lagom svettig då jag klev in på Preem med bajsnödig tjej och skrikande bebis....

Sen blev det buss hem i dag igen. Mathilda lyckades ramla ner från bänken, med huvudet rätt ner i asfalten. Jag hade Melker i famnen, så han fick jag "kasta" ner i vagnen och lyfta upp Mathilda. Som tur var så var det ingen fara, hon hade skrapat sig lite bara.

Melker somnade på bussen hem, och fortsatte sova en stund då vi kom hem. Skönt! Jag hann i alla fall äta lunch innan han vaknade.

På eftermiddagen lyckades jag få honom att somna i sin säng, och sen sov han i 1,5 timme. Allt kändes så himla mycket bättre efter det!

Nu i kväll var Micke på bio med pappa, så mamma var här och höll oss sällskap.
Melker sov en stund, men vaknade mitt under Allsången... Sen ville han inte somna om... Han somnade 23:30...

Inga kommentarer: