tisdag, augusti 16, 2005

Första natten själv

Micke åkte hemifrån i vanlig tid, men i stället för att åka till jobbet så åkte han iväg till Lidingö på konferens. Det var alltså dax för min första natt ensam med båda barnen....

Melker har börjat sova mycket längre pass nu, och typiskt nog så sov han jättebra på förmiddagen. Till slut var jag tvungen att väcka honom... Jag satte i gång att dammsuga, och då vaknade han :) Fast jag antar att han var på väg att vakna, för annars brukar han inte vakna av dammsugaren.

Jag har skrivit det förr, men jag skriver det igen:
Jag har svårt att känna mig riktigt nöjd med dom här dagistiderna. Hela dagen blir så avklippt på nåt sätt. På förmiddagen är man stressad över att få Melker att somna så att han hinner sova färdigt och sen äta innan man går. Det går väl sådär... Jag började ju ge honom smakisar under semestern, och nu när man är åter i vardagen så går det väl sådär... Först hinner jag inte med det innan jag hämtar Mathilda, och sen när vi kommit hem så ska jag äta lunch och sen glöms det bort... Känns inte så bra alls! Hade mycket hellre haft Mathilda på dagis mellan 9-14 tre dagar i veckan, men men...

Hur som helst så kom vi iväg till dagis i tid, dock med lite för lite mat i magen. Melker ville inte äta... När jag hämtat Mathilda så gick vi till en lekpark en stund i väntan på bussen. I lekparken träffade hon Max från dagis som hon lekte med en stund innan vi gick till bussen.

På bussen hem började väl Melkers hunger att göra sig påmind, samtidigt som han var trött. Han ville inte alls ligga i vagnen, och busschauffören körde som en galning, så inte fick jag tillfälle att plocka upp Melker heller. Stressigt! När vi hade klivit av bussen så var Melker tokarg hela vägen hem. Pust!

När vi kom hem så fick först Melker mat och sen var det min tur att få i mig lite lunch. Vid halvtre-tiden kom pappa hit och fikade med oss, och sen skulle vi köra honom till Arlanda. Mathilda var inte särskilt samarbetsvillig, och tjafsade och hade sig innan vi skulle åka, så vi blev sena.

Skjutsade upp pappa, och Melker som satt i bak var inte alls nöjd, så jag blev lite stressad över det. Hade dessutom glömt nappen hemma. När vi kom upp till Arlanda blev han lugn, och jag fattade då att han hade haft solen i ögonen. När vi släppt av pappa åkte vi vidare till Eurostop där vi först handlade på Maxi och sen gick vi ner till lekplatsen och fördrev tiden en stund. Mathilda visade även mig Zoo-affären. Hon var där med morfar för ett tag sen - och nu ville hon visa mig :)

När vi varit på Eurostop lagom länge så åkte vi därifrån och kunde då åka och hämta upp mamma på hennes jobb. Mamman var här hela kvällen och avlastade mig lite med barnen...

Melker somnade utan problem i sin säng 19:00, men vaknade sen 45 minuter senare och hade tok-ont i magen. Den dumma mamman hade testat att ge honom några skedar gröt igen... Det gick inget bra... Efter en stunds vaggande så lugnade han sig och somnade om igen.

Mamma åkte hem vid halv nio, och strax därefter så gick jag och la Mathilda. Hon somnade på nolltid. Skönt!

Båda barnen sov sen hela kvällen, och när jag gick och la mig klockan 23:30 så kände jag mig så ensam i sängen - så jag lyfte över dom båda till mig. Sen kunde jag sova :)

Inga kommentarer: