fredag, augusti 26, 2005

Fotodagbok fredag 26:e augusti 2005

Tillsammans med Vårbarnsmammorna gör vi idag en fotodagbok
Det är främst för att visa Melkers vardag, därför är det mestadels foton på honom

08:06

Vi har precis vaknat. Jag trodde inte klockan var så mycket, så jag sa åt Mathilda att lägga sig ner och sova mera. Sen såg jag att klockan var över 8.
Melker vaknade och Mathilda ville att jag skulle lyfta över honom till oss på stört, hon var gos-sugen...

08:11

Lite gos i Melkers säng skulle det oxå vara innan fröken var nöjd :)

08:29

Melker ligger på mattan och pratar med larven medan jag och Mathilda dukar fram frukost

08:30

Mathilda får klistra upp ett märke på masken, då hon somnade själv utan tjat i går kväll

08:39

Mathilda äter frukost

08:48

Melker får en smakportion gröt.
Vi har gått över till Hipp's risgröt med banan & persika. Den är mums! Funkar bra med magen oxå!

09:01

Frukosten avklarad. Nu ska det bara plockas undan....

09:06

Melker ska få lite Baby Plus

09:07

Medan Melker får mat tittar vi på Karlsson

09:28

Melker har ätit ca 100 ml, och vill inte ha mera. Då blev det lek på golvet med syrran. Mamma passade på att gå på toa...

09:43

Närgånget samtal med bläckfisken

09:47

När jag låg på golvet och fotade Melker såg jag hur skitigt det var på golvet under soffan, så det fick bli en snabb vals med Mondo

10:04

Melker har somnat i vagnen

10:22

Dagens första kopp kaffe

10:42

Det blev ingen lång sovstund. Melker är på väg att böka sig ur vagnen... Bök-Otto

10:58

Melker ligger i Mathildas säng och snackar lite med Kråke-kudden medan jag bäddar och plockar lite i sovrummen

11:09

Melker hoppar en stund medan jag fixar med städschema till dagis och Mathilda spelar Anki & Pytte

12:16

Melker leker lite titt-ut på skötbordet innan det är dags att få ny blöja

12:17

Mathilda har äntligen tagit av sitt nattlinne och klär på sig

12:31

Melker har fått sin lunch-slurk

12:55

På väg för att åka och hämta mormor på jobbet

13:13

Mathilda undrar om inte momor kommer snart...

13:16

Här kommer mormor

13:45

Vi har åkt till Eurostop för att handla upp barnbidraget :)
Mathilda äter korv och Melker har precis vaknat i vagnen

15:08

Efter Eurostop-besöket åkte vi till mormor & morfar. Melker snackar lite med morfar innan blöjbytet

15:09

Mathilda ska börja på dansskola nästa vecka och har därför fått nya danskläder :)

15:24

Melker övar krypning igen.. Han står stadigare och stadigare...

15:57

Resultatet av shoppingen. Kom på att vi behövde ladda med kortärmade bodys till Melker inför Cypern-resan

16:09

Mamma & pappa & jag leker med våra kameror, och tar närbilder på blommor...

16:10

Mathilda ser allmänt crazy ut då hon äter skorpa med Snövit i handen

16:11

Melker har somnat i vagnen

16:31

Sov inte så länge denna gång heller.... Nyvaken sitter han i morfars knä

16:52

Melker har ätit dåligt i dag, så jag fixar en ny flaska

17:15

Melker var inte så sugen på mat, ville hellre busa med mormor

17:16

Gladskiten :)

17:31

Jag fortsätter och leker med kameran

17:36

Puss på dig korven!

17:36

Försöker med flaskan igen då..

18:04

Nu har pappa kommit till mormor & morfar

18:15

Vi lämnar kvar Mathilda hos mormor & morfar en stund. Jag, Micke & Melker åker och köper färg på ÖoB och handlar mat på Kina...

19:04

Hemma med en sovande Melker

19:25

Vaknat igen

19:40

Lite mat igen

19:56

Kvällsbad

20:02

Nybadad kille med vattenkammat hår :)

20:07

Syrran har sagostund

21:16

Mathilda sover, Micke är ute och målar och jag sitter med Melker i famnen. Han är stentrött men vägrar stänga ögonen

21:58

Pappa kommer in och då blir jag så här glad, pappa tar över mig från mamma

22:26

Såklart lyckas pappa få mig att somna!

Godnatt och tack för i dag!

Inga kommentarer: