onsdag, juli 13, 2005

Varmt & svettigt

Det är högsommarvärme.. I dag visade termometern 41 grader i solen. Pust!
Man kan inte göra så mycket ute, så vi håller oss mest inomhus. På förmiddagen och mitt på dagen går det att vara på uteplatsen, men sen gassar solen så det går inte att vara där. Då är det skönt att vi har balkong oxå, för där är det svalt på eftermiddagen.

Micke jobbar denna vecka, så jag är själv med barnen. Lite kämpigt och jobbigt emellanåt... Mathilda vill mest spela data, och jag får försöka aktivera henne så gott det går för att hon inte ska bli sittandes där hela dagarna... I dag har det gått ganska bra - men jag är slut nu på kvällen. Det blir ingen vila om dagarna precis....

I fredags förberedde jag en massa inför dopet, i lördags var det dop följt av grillning med Mickes föräldrar och Mickes bror med familj och i söndags var vi rätt sänkta hela familjen. Jag bröt ihop i en depp på kvällskvisten.. Blä vad slut jag kände mig! Hade precis fixat ordning här hemma, och skulle ta en se kopp kaffe (klockan var 22:00) och precis när jag slår upp kaffet vaknar Melker... SUCK! Det blev bara för mycket, så då sprutade tårarna...

Deppade för allt när jag ändå höll på. Mår så jäkla dåligt över hur jag ser ut, och hur förbannat svårt det är att ta tag i det... Var lessen för att jag kände mig så ensam, och saknar vänner. Allt var bara pest! Det är väl meningen att man ska ha såna dagar i bland, och nu känns det lite
bättre :)

I går fick Melker sin första spruta. Usch! Det var inget roligt... Han skrek som en stucken gris, och var otröstlig lång tid efteråt... Stackarn! Mathilda tröstade så gott det gick, gullungen!
Melker fick väl inga direkta reaktioner på sprutan, mer än att han hade så himla svårt att komma till ro på kvällen. Gav honom en Alvedon till slut och sen somnade han.

Nu har klockan återigen passerat midnatt, och jag måste gå och lägga mig. Kommer i säng på tok för sent vareviga kväll... Dumt!

Inga kommentarer: