onsdag, juli 27, 2005

Inget särskilt

Som vanligt gjorde vi inget särskilt. Micke gick en promenad med Melker medan jag och Mathilda var hos mamma & pappa och gav fiskarna mat, vattnade på dagis och vattnade hos min mormor & morfar.

På kvällen tog vi varsitt barn i vagn och gick en rask promenad - tills det började regna... Det blev ungefär en halvtimmes promenad i alla fall.

Mathilda ville inte somna själv, och det tog nästan en timme att få henne att somna. Melker var hur knölig som helst - och somnade inte förrän efter 23:30. Vet inte om magen knölade lite, eller om det var något annat?!

Har ju glömt att skriva att vi börjat ge honom gröt. Sedan i måndags har han fått lite gröt varje morgon. Konstigt att få in det där kladdet i munnen tycker Melker, men han gapar ändå glatt :)
Dessutom har vi nu börjat blanda Baby Semp 2 med Baby Plus, så det är ju inte konstigt om magen reagerar lite...


Jag fick en idé om att åka en dagkryssning till Åland, för det ser så himla kul ut för barnen på båten. Sen när jag satt och kikade lite, så såg jag att det var så himla billigt att åka på en kryssning (100:-) och det känns ju lite enklare med hytt, så vi slog till! Jag som alltid varit så anti-kryssning... Fast det är ju skillnad på att åka på festar-kryssning än att åka med barn. Hur som helst så åker vi en tur på söndag. Skoj!

Inga kommentarer: