tisdag, juni 14, 2005

Tvåmånaderskontroll

I förmiddags sov Melker massvis! Han sov mellan 7:30 och 10:30. Vaknade till några gånger för att byta sovplats bara :)
Till slut började jag bli stressad, och fick lov att väcka honom och sen försöka tvinga i honom mat. Känns inte alls kul. Gillar inte alls att behöva hämta Mathilda vid 11:45. Skulle varit mycket bättre om hon kunnat få gå till 13:00 eller 14:00. Då hade Melker kunnat få styra över förmiddagen i sin takt, nu går inte det....

Hur som helst så fick jag väl i honom ca 80 ml innan jag fick bestämmma att det var nog... Sen var det dax att rusa. Halvvägs till dagis var han jättelssen och jag fick bära honom i Babybjörnen så att han höll sig lugn.


Kom fram till dagis precis i tid, pust!
Efter dagis gick vi hem till gammelmormor & gammelmorfar. Var uppe hos dom en stund och gav Melker mat, sen gick vi ner på deras gård och fikade och lekte. Hann inte vara där så länge innan det var dax att gå igen. Hade lovat Mathilda att hon skulle få leka lite i den nya lekparken i Sätunaparken innan det var dax att åka iväg med pappa.

I den nya lekparken var det massvis av kul saker att göra, och det vimlade av barn. Skoj! Micke kom dit efter en stund, och jag och Melker gick då vidare till BVC. Det var dax för Melkers tvåmånaderskontroll. Allt såg jättebra ut, och han fick högsta betyg :)

Han väger numera 5842 gram och är 61 cm lång. Stora killen :)



Jag och Melker gick hemåt, medan Micke & Mathilda skjutsade pappa till Arlanda.
När vi kom hem sen så tog vi det först lugnt en stund, och sen åkte jag och Mathilda till centrum en sväng. Köpte band till dopklänningen, en solhatt till Melker, två bodys till Melker, ett linne till Mathilda plus att vi lämnade tillbaka böcker på biblioteket.

Micke har ägnat eftermiddagen och kvällen åt att dra i de sista skruvarna i altanen.

Inga kommentarer: