fredag, juni 03, 2005

Melker vänder sig om

Mathilda och Micke åkte till dagis redan före sju. På fredagar äter Mathilda frukost på dagis, och i dag blev det sista gången hon fick göra det.

Melker vaknade strax efter att dom åkt, så då klev vi upp. Gav Melker mat, åt frukost och klädde på oss kläder. Kvart över åtta åkte vi hemifrån. Åkte då och hämtade pappa för att skjutsa honom till jobbet i Uppsala. Dom skulle ha firmafest och han ville slippa ta bilen. Melker var trött, men svårsövd. Somnade väl efter halva vägen ungefär, men så fort vi släppt av pappa så vaknade han igen. Jag åkte till Coop för att handla lite, och Melker höll sig vaken hela tiden. När vi skulle åka hem sen igen så var han lite kinkig, antar att han började bli hungrig då för han åt lite dåligt innan vi åkte hemifrån.

Kom hem vid tio och då fick han mat, och sen blev jag sittandes i soffan. Melker somnade så sött i min famn och jag kunde bara inte resa mig upp och lägga ner honom... Det var så mysigt att bara sitta där! Fast till slut gick jag förståss upp ändå... Fixade lite lunch och Melker låg under babygymet under tiden. När jag ätit var Melker mer trött och vi gick ner och la oss i sängen... Både Melker och jag somnade och sov en timme ungefär. Skönt!

Vid tre var det dax att hämta Mathilda på dagis. När vi kom hem var vi nere i datorrummet, Mathilda spelade Ludde-spelet hon lånade på biblioteket och Melker låg på sängen och sprattlade. La honom på mage och tänkte ta ett kort, och under tiden jag hämtar kameran så hinner han vända på sig! Testade att lägga honom på mage igen - han vände kvickt tillbaka igen!




På kvällen gjorde vi inget särskilt, åt mat och hade fredagsmys med choklad och popcorn i soffan.

Inga kommentarer: