söndag, juni 26, 2005

Kompisbesök

I dag var en stor dag för Mathilda. Hon har haft sin kompis Anton här på besök i stort sett hela dagen. Det var första gången dom lekte hemma hos varann (förutom på Mathildas kalas då).

Han kom elva i förmiddags, och klockan fem skjutsade vi hem honom. Det funkade bra i stort sett hela dagen, men fram mot eftermiddagen var Mathilda trött och då var det jobbigt att dela med sig av sina saker... Då var hon rätt tjurig en stund.... Det är nog väldigt nyttigt för henne att träna på att dela med sig!

I kväll var hon supertrött, och vi fick prata med henne oavbrutet strax innan middagen så att hon inte skulle somna. Sen somnade hon rätt ovaggad vid åtta. Även Melker slocknade då, så nu har jag äntligen hunnit med att städa övervåningen!

Nu har jag bara en massa annat att pyssla med....

Förresten har jag ju glömt skriva en annan viktig sak. I tisdags (21/6) skrev Mathilda sitt namn för första gången! Imponerad blev jag, för hon har aldrig ens skrivit en enda bokstav vad jag sett. Nu klippte hon till och skrev hela sitt namn med en gång....

Inga kommentarer: