torsdag, juni 16, 2005

Filmutmaning

Fick en utmaning av Jenny

1. Hur många filmer har jag?
Vet inte, ett hundratal kanske

2. Vilken film köpte jag senast?
Oj... det minns jag inte, det kan ha varit Jalla Jalla kanske. Eller förresten, jag köpte ju Marit Bergmans DVD häromdagen, men det kanske inte räknas.

3. Vilken film såg jag senast?
Så som i himmelen, underbar film

4. Fem filmer som betyder mycket för mig och som jag sett minst 3 ggr.
Har väl ingen film som betyder nåt speciellt, men en film som jag sett hur många gånger som helst är "When a man loves a women". Jag gråter lika mycket varje gång....

"Mamma, Pappa, Barn", "Jalla Jalla" och "Kopps" är några filmer jag gillar och som jag har sett ett antal gånger...

"Dirty Dancing", "Youngblood" och "PS Sista sommaren" var klara favoriter under tonåren.

Förresten, en film som betyder något för mig är "Födelsedagen". Den gick på Canal Plus när Mathilda var nyfödd, och den såg jag hur många gånger som helst när jag låg i soffan med Mathilda. Den filmen kommer jag för alltid att förknippa med Mathildas bebistid!

5. Skickar vidare till fem personer:
Jag härmar Josse och skriver "Jag utmanar alla som vill"

Inga kommentarer: