torsdag, maj 05, 2005

Röd dag

I dag är det Kristi himmelfärds dag och hela familjen har varit hemma tillsammans. Det har varit underbart vackert vårväder hela dagen!

Mathilda och jag tog en tur till Barnens Hus på förmiddagen. Vi köpte presenter både till Alexander och till Tiger som båda har fyllt ett år. Köpte även badleksaker till Mathilda, nappar till Melker och en hårborste och tvättlappar. Ville även köpa cd-skivan med Höjdarna till Mathilda, men den hade dom inte. Åkte då vidare till Coop för att kolla om dom hade den där, men den fanns inte där heller. Men nu har jag beställt den på Ginza i stället, så den dimper väl ned i brevlådan på måndag eller nåt.

När vi kom hem så åt vi lunch och fikade. Melker hade sovit hela tiden vi var iväg. Ammade honom en stund, och sen gick jag och Mathilda ut igen. Röjde i garaget och stuvade in en massa skräp i bilen. Sen ville Mathilda cykla en stund. Hon ville inte cykla på sin stora cykel, utan på trehjulingen. Hennes cykel är lite för stor, och hon tycker nog det är läskigt att hon inte kan hantera den fullt ut... Vi gick/cyklade till lekparken på Ekilla. Där var det ett gäng äldre barn som lekte, men det hindrade inte Mathilda. Hon har blivit så tuff och tar för sig. Kul att se!

Efter en dryg timme i lekparken gick vi hemåt igen. Jag var hungrig, så jag satte i gång med maten och Mathilda hjälpte mig. Gjorde en biffwok, och Mathilda fick skiva alla grönsaker i mixern. Perfekt!

När vi hade ätit så var det baddax för både Mathilda och Melker, och sen var det sängdax. Micke nattade Mathilda och jag nattade Melker. Mathilda vaknade igen efter ungefär två timmar (precis som hon brukar) och ville då lägga sig i våran säng. Där låg redan Melker, så Mathilda kröp ner tätt brevid honom och somnade på stört. Dom såg så goa ut där dom låg tätt tillsammans med näsorna mot varandra :) Lät dom ligga kvar så en stund innan jag lyfte bort Melker. Mathilda är så vild när hon sover, så jag vågar inte ha dem liggandes så....

Inga kommentarer: