fredag, maj 20, 2005

Mer sömn i dag

I dag har lillprinsen tagit igen gårdagens förlorade sömn antar jag...

Mathilda och Micke åkte redan vid sju i morse, och då sov Melker. Jag gick ner och la mig brevid och hade hoppats på att få sova en stund... Men kvart över sju vaknade han. Ammade i sängen en stund, och sen gick jag upp och matade honom i soffan i stället. Sen somnade han i min famn och jag lyfte över honom i babysittern, där han somnade om efter en stund.

Jag hann med att äta frukost, duscha och sitta en stund framför datorn innan han vaknade igen. När han vaknade så satte jag honom i bilstolen, och där somnade han om direkt igen. Åkte hem till mamma, och precis när vi kom dit var han på väg att vakna men somnade om igen. Mamma och jag hann både äta lunch, och dricka kaffe innan han vaknade. Melker fick mat, och sen var han lite knorrig i magen. Tog i för att bajsa, men det kommer inget. Stackarn är nog en aning hård....

Strax innan två åkte vi ner till dagis för att hämta Mathilda. Mathilda hade bestämt att mormor skulle komma in och hämta henne, så jag och Melker satt kvar i bilen. När Mathilda och mormor kom så åkte vi mot Uppsala.

När vi kom till Uppsala så gick vi först in på Skopunkten och köpte skor till Mathilda. Igen... Hon har fått tre par skor nu i vår, men inga har varit bra.. Det första paret funkade bra till en början, men så började plösen åka ner och dom satt helknäppt. Det andra paret vi köpte sitter jättebra på foten, men är svåra att ta på utan skohorn... likaså det tredje paret, det är "knytskor" och det är lite för komplicerat för en fyraåring... Mathilda vill i stället använda sina vinterstövlar eller gummistövlar, för dom kan hon ta på själv...

Hade hoppats på att hitta ett par bra kardborreskor, men det gjorde jag inte. Hittade ett par som verkade bra, men då fanns dom inte i Mathildas storlek. I stället blev det två par slip-in skor och ett par sandaler. Vi får väl se hur det funkar... Slip-in skor är kanske inte så passande på dagis, men vi får väl se...

Sen gick vi in på Coop och handlade mat, och därefter fikade vi på Skuttunge kondiset. Melker sov precis hela tiden, men tittade upp ett par gånger då vi satt och fikade. När vi fikat klart gick vi ner till Babyland. Trodde Melker skulle vakna, så jag tänkte att jag skulle kunna mata honom där och så kunde Mathilda leka så länge. Hade trott att det skulle finnas matningshörna och lekhörna på Babyland, men det gjorde det inte. Inte heller vaknade Melker, så jag köpte bara solskydd till bilen och så åkte i hem i stället. Otroligt nog så gick det att lyfta över Melker från vagnen till bilstolen utan att han vaknade, så vi kunde lugnt köra hemåt.

Nu ikväll har han sovit mest hela tiden, vaknat till ett par gånger, men somnat om när man gungar vagnen lite.. Antar som sagt att han tagit igen all förlorad sömn nu :)

Inga kommentarer: