torsdag, maj 12, 2005

Marianne & Tiger på besök

I morse vaknade jag vid halv sju av att Melker låg och gnydde i sin säng. Micke hade tagit upp honom och givit honom mat innan han åkte till jobbet, och sen lagt honom i sin säng. Där trivdes han inte....

Tog upp honom och såg då att flaskan var halvfull, så jag gav honom en ny omgång mat och sen somnade han om. I samma veva vaknade Mathilda, så vi gick upp och lämnade Melker i sin säng. Han sov så sött, så jag och Mathilda gick upp och åt frukost.

När vi ätit färdigt springer Mathilda ner - och jag hör hur hon går in till Melker och sekunden senare ropar hon till mig via babyvakten att Melker är vaken... Jag går ner och frågar henne om hon väckt honom. Det hade hon inte sa hon, hon skulle bara tända lampan och blåsa lite på honom... Jag blev lite arg, men å andra sidan så visste jag inte säkert om det var hon som väckt honom eller ej. Suck! Tog med honom upp, och la honom i babysittern och där somnade han om igen.

Mathilda hade dagen till ära t-shirt och kjol på sig. Så fin så! När hon sen ville gå ut och leka så sa jag åt henne att sätta på sig byxor i stället. Då kommer hon upp med jeans på sig - och kjolen sitter utanpå :) Sen tar hon på sig vinterstövlarna och sin ishockeyhjälm och går ut på tomten och ber mig ta fram skidorna. Hon skulle åka skidor på gräset.... Antar att hon inspirerats av Luleå från Höjdarna. Hon fick den skivan häromdagen och har lyssnat på den en hel del (varvat med Markoolio...). Jag pratade med mamma i telefon i samma veva, och mamma var inte alls förvånad - Mathilda brås väl på mig... Jag var ju en mästare på att spöka ut mig då jag var liten :) *ler*

Vid elvatiden kom Marianne & Tiger hit. Jättekul! Mathilda är så himla go med Tiger. Pussig och så....Vi var ute och lekte mest hela tiden. Mysigt!
Var bara inne och då vi åt lunch, sen fikade vi ute medan Tiger och Melker sov i sina vagnar. När Tiger vaknat och vi hade fikat klart så gick vi till lekparken en stund. Det blev dock inte så långvarigt då det började regna rätt rejält efter en stund...

Vid tretiden åkte Marianne & Tiger hem, och sen en timme senare kom Micke hem. Då åkte Mathilda och jag iväg till Eurostop. Vi skulle köpa present till Thindra, mössa till Melker och så skulle vi se om vi kunde hitta skor till Mathilda och present till Thomas. Men vi hittade varken skor eller present till Thomas...Kan inte förstå att det ska vara så bökigt med skor. Vi har köpt två par vårskor till Mathilda redan. Det första paret var med kardborreband som hon lätt kan ta på själv - men då var plösen så knäpp och åkte ner hela tiden så hon gick så illa i dem. Då köpte vi ett annat par med "gummiband-snören", dom sitter perfekt - men är bökiga att få på utan skohorn... Helst av allt vill vi nog ha skor med kardborreband, så hon fixar att ta på dem själv... Vi får leta vidare.

På kvällen gjorde jag iordning en smörgåstårtsbotten (säger man så?). Vi skulle ju hälsa på Åsa, Thomas & Thindra på fredagen, så vi ville ta med smörgåstårta då :)

Inga kommentarer: