onsdag, maj 11, 2005

Mammaträff på BVC

Fick inte särskilt mycket gjort på förmiddagen. Melker ville inte sova - annat än i min famn....
Strax efter ett gick jag i väg till BVC för att vara med på den andra mammaträffen. Denna gång var det lite mer givande, inte alls lika rörigt som förra gången :) En av mammorna till ett barnen på Mathildas dagis var med denna gång. Trevligt! Vi pratade en hel del om dagisets usla tider för 15-timmarsbarn (8-11 måndag till fredag) och pratade om att vi som är hemma med syskon borde gå ihop och kräva en ändring. Vi får se hur det blir! Än så länge får ju Mathilda gå fulltid, men om tre veckor så ska vi gå ner till tre timmar om dagen. Den andra mamman som har haft så sedan årsskiftet tyckte det var otroligt jobbigt...

Efter träffen gick jag till dagis, och hämtade Mathilda. Det var lite knöligt att gå hem i dag oxå... Mathilda orkade inte stå på ståbrädan och tjatade och kinkade en hel del. Jobbigt! Jag vill ju gärna gå, men om hon ska hålla på och knöla så blir det inte så lätt....

Efter middagen så åkte jag och Mathilda och handlade på Maxi. I och med att Mathilda skulle vara hemma på torsdagen så spelade det ingen roll om det blev lite sent... Vi var väl inte hemma förrän vid halv nio, och hon kom inte i säng förrän vid halv tio.

Det känns lite konstigt att åka i väg utan Melker - men samtidigt är det väldigt skönt att det funkar så bra. För både Mathilda och mig betyder det mycket att få vara tillsammans ensamma en stund.

Inga kommentarer: