fredag, maj 13, 2005

Fredagen den 13:e

Hela familjen lediga. Härligt! Det här är Mickes sista "pappa-fredag", så sen återgår vi till normala fredagar igen...

På förmiddagen åkte Mathilda och jag återigen på presentjakt. Tänkte att vi kanske kunde hitta något till Thomas i någon av presentaffärerna på centrum. Hittade inget till Thomas, däremot en varsin sparbössa till Mathilda & Melker och en håv till Mathilda. Hon måste ju ha en egen håv hemma hos mormor & morfar när hon ska hjälpa morfar vid dammen.... Thomas fick nöja sig med ett gäng lotter i present.

På vägen hem från centrum stannade vi till hos gammelmormor & gammelmorfar och lämnade upp lite foton till dem. Sen åkte vi vidare hem och åt lunch, och satte igång med att göra klar smörgåstårtan.

Halv tre packade vi in oss i bilen och åkte hem till Åsa, Thomas & Thindra. Stannade till på Mc Donalds på vägen dit och köpte med oss hamburgare till Mathilda.

Precis när vi kom fram till den nyblivna familjen i Ormkärr så var Melker jättehungrig. Så jag sprang bara in i sovrummet och tog en snabbtitt på Thindra som låg och sussade så sött, innan det var dax att sätta sig och mata Melker.

Sen åt vi smörgåstårta, fikade, matade bebisar, bytte blöjor, skrattade åt Mathildas tokigheter och pratade bebissnack i ett par timmar. Tiden gick fort :) Vips så var klockan halv nio och det var hög tid att åka hem. Melker var vaken i stort sett hela tiden då vi var hos Åsa & Thomas, och vi hade räknat med att han skulle slockna omgående - men icke då... Han höll sig vaken halva vägen hem och vaknade dessutom så fort vi kom hem, och var vaken till halv tolv.

Jag är så himla glad över att Åsa & Thomas fått bebis nu! Det är så himla kul att min älskade kusin blivit mamma - och jag känner mig nästan som en moster nu :)

Inga kommentarer: